Misverstanden en feiten over duurzame communicatie

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×

‘Mensen zijn rationeel’. Dat is een van de drie misverstanden als het gaat om communicatie over duurzaamheid, zo leert de uitgave ‘Communicating Sustainability, How to produce effective public campings’ van de United Nations Environment Programm (UNEP).

Communicatie 3.0

Communicatie is essentieel in een duurzamere wereld, vertelt directeur Klaus Töpfer van UNEP in het voorwoord van het boek.’Informed, motivated and committed people can help us to achieve our sustainability goals’. Maar die communicatie ziet er anders uit dan velen denken. ‘Experts are coming to realise that traditional messages from governments and green groups urging the public to adopt the environment into their day-to-day decisions need to be overhauled.’

Misverstanden en feiten

In het boek worden daarom drie misverstanden en drie feiten over duurzame communicatie gepresenteerd:

  • Misverstand 1: Iedere vorm van communicatie is goed
  • Misverstand 2: Communicatie over duurzaamheid is duur
  • Misverstand 3: Mensen zijn rationeel
  • Feit 1: Doel(groep)gericht werkt
  • Feit 2: Inspireer
  • Feit 3: Maak de communicatie persoonlijk en praktisch

 

Mario van Vliet
Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×
Mario van Vliet

Author: Mario van Vliet

Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.

Deel dit bericht
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×