Consument van de toekomst: de ‘Food eVangelist’

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×

Jonge consumenten zijn veel kritischer als het gaat om voeding dan oudere. Dat blijkt uit onderzoek van Ketchum. Het bureau ondervroeg ouders van jonge consumenten. Daaruit bleek dat 49% van de kinderen meebeslist wat ’s avonds gegeten wordt; 39% van de kinderen kijkt naar de labels op voedingsmiddelen en 38% van de kinderen eet  voeding niet als het bepaalde ingrediënten bevat.

Food eVangelists

De nieuwe groep consumenten noemt Ketchum daarom de Food eVangelists: ‘a powerful global group who want to impact the way food is raised, packaged and sold and are committed to sharing their opinions with others’. Volgens Ketchum moeten producenten van voeding beter rekening houden met deze nieuwe groep consumenten.

Infographic

Op basis van het onderzoek maakte Ketchum een mooie infographic (klikken voor originele, grote versie):

infographic food

 

Mario van Vliet
Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×
Mario van Vliet

Author: Mario van Vliet

Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.

Deel dit bericht
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×