De Conversation Company (Steven van Belleghem)

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×

Conversation CompanyVertellen dat je iets aan MVO doet is meer dan af en toe het woord ‘duurzaam’ op een poster plakken. Je verkoopt immers niet een producteigenschap, maar een motief, een ambitie, een drijfveer. Dan moet een andere gereedschapskist open. Die van het duurzaam communiceren. En een belangrijk stuk gereedschap is de dialoog met je stakeholders.

Vier C’s

Een dialoog aangaan, hoe doe je dat? Daarover gaat ‘De Conversation Company’ van Steven van Belleghem (te koop in de boekwinkel). Volgens Van Belleghem zijn er vier componenten voor een dialoog:

– Customer experience
– Conversatie
– Content
– Collaboratie

Checklists

Stap voor stap neemt Van Belleghem de lezer mee in het invullen van deze vier C’s. Welke verhalen kun je bijvoorbeeld vertellen, en waar haal je ze vandaan? Welke middelen zet je in? Welke rol kunnen social media spelen? Hoe sluit de dialoog aan op de verwachtingen van de ontvanger én op de eigen bedrijfscultuur? Elk hoofdstuk eindigt met een handige checklist, en het boek eindigt met drie stappen voor implementatie. Ofwel: hoe maak je van jouw bedrijf een Conversation Company?

Compacter

Soms zou je willen dat Van Belleghem iets compacter zou schrijven: de teksten blijven namelijk maar doorgaan en doorgaan, terwijl je als lezer op zoek bent naar concrete stappen. Je wilt immers aan de slag, en dat vraagt om actie. Zelfs de afsluitende, praktische hoofdstukken zijn vooral beschrijvend, en minder instruerend.

Aanknopingspunten

Maar voor wie daarmee weinig problemen heeft is ‘De Conversation Company’ een boek dat voldoende aanknopingspunten biedt om je eigen bedrijf te zien als deelnemer aan een boeiende dialoog over de wereld van morgen.

 

Mario van Vliet
Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×
Mario van Vliet

Author: Mario van Vliet

Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.

Deel dit bericht
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×