Consument let op duurzame verpakking

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×

Consumenten letten in toenemende mate op de verpakking van een product. Consumenten besluiten steeds vaker een product niet te kopen als op de verpakking onvoldoende informatie staat over het milieu-aspect van het product. Dat blijkt uit onderzoek van verpakkingsbedrijf Tetra Pak.

Een verpakkingsbedrijf?

Toegegeven, een verpakkingsbedrijf dat een onderzoek uitvoert naar verpakkingen, dat klinkt niet erg betrouwbaar. Een beetje alsof een kopieermachinefabriek onderzoek doet naar papierverspilling. Maar toch: het onderzoek van Tetra Pak was grootschalig (6.000 respondenten) en internationaal (12 verschillende landen).

Meer betalen

Meer dan de helft van de onderzochte consumenten geeft aan wel eens meer te betalen voor een product, alleen omdat het duurzame aspecten heeft. Volgens de onderzoekers is er dan ook steeds meer behoefte naar producten in duurzame verpakkingen. Overigens zijn er sterke regionale verschillen: in India, China en Turkije gaat het om meer dan 60% van de consumenten, in Japan, Engeland en de VS minder dan 25%.

Producenten

De onderzoekers ondervroegen ook producenten en leveranciers van voeding. Bij de meerderheid is duurzaamheid een onderdeel van de bedrijfsstrategie. Mario Abreu, vice-president Milieu bij Tetra Pak. “This includes: sourcing raw materials responsibly, continuously improving energy efficiency in processing and filling lines, designing products that use more renewable materials and enable easier recycling, and providing specialist services to help customers reduce environmental impact in their own operations.” ​​​​​​​​

 

Mario van Vliet
Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×
Mario van Vliet

Author: Mario van Vliet

Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.

Deel dit bericht
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×