De trends voor 2015

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×

De wereld verandert. Dat geldt ook voor het denken over én het werken aan duurzaamheid en MVO. Het magazine Kunststof zette de belangrijkste trends voor 2015 op een rij. Ook op het gebied van communicatie verandert er veel.

De trends op het gebied van duurzaamheid zijn volgens het artikel in Kunststof:

  • Van winst naar waarde
  • Exit fossiel
  • Smart sustainability
  • Het potentieel van teveel
  • Duurzaamheid verkoopt niet
  • Revolutie in de handelsketen
  • Duurzaam is dat je lang meegaat

Duurzame marketing wordt volwassen

Vooral de trend ‘Duurzaamheid verkoopt niet’ is voor deze blog interessant. “Om het grote publiek te trekken staat niet het label ‘duurzaam’ centraal, maar het verhaal achter het product of dienst”, schrijft Kunststof. “Koplopers hanteren daarbij strategieën als storytelling en spelen in op bijvoorbeeld lokale betrokkenheid, community-gevoel, kleinschaligheid, gezondheid, authenticiteit of ambachtelijkheid. […] Kortom, duurzame marketing wordt volwassen.”

Vijf tips

Kunststof geeft bovendien vijf tips voor duurzame marketing:

  • Vertel het echte verhaal
  • Verkoop direct aan de consument
  • Zet de trend
  • Kies voor mainstream afzetkanalen
  • Werk samen met ambassadeurs
Mario van Vliet
Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×
Mario van Vliet

Author: Mario van Vliet

Mario van Vliet is tekstschrijver, communicatieadviseur, trainer en auteur, met name op het gebied van tuinbouw, ondernemerschap en duurzaamheid.

Deel dit bericht
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Email -- 0 Flares ×